EPASS
s.r.o.
PODNIKOVÉ INFORMAČNÍ SYSTÉMY PRO KAŽDÉHO
Modul Plánování a řízení betonáren poskytuje komplexní nástroje pro plánování výrobních a technických zdrojů a nástroje pro řízení výroby betonu maximálně integrované s výrobními technologiemi. Je postaven na obecných funkcionalitách různých modulů ERP EPASS®, jako jsou například Katalogy, Receptury, Doklady, Sklad a Plánovací kalendář.
Modul pokrývá celý proces zahrnující obchodní aktivity, plánování kapacit, řízení výroby, řízení skladových zásob, finanční vyúčtování a CRM. Podporuje plánování a řízení výroby více betonáren, sdílení technických a personálních kapacit a reporting pro vyhodnocení výsledků.
Modul plně nahrazuje funkcionality speciálních dispečerských programů, sjednocuje ovládání různých výrobních technologií a v reálném čase sdílí všechny informace v rámci celého ERP systému, například výši kreditu zákazníka. Plně nahrazuje papírové agendy míchacích knih.
Uživatel má z jednoho místa úplný přehled o vytížení jednotlivých betonáren, stavu výroby a stavu skladových zásob. Může snadno přesměrovat naplánovanou výrobu na jinou betonárnu a objednávku lze realizovat ve více betonárnách současně.
Pro každou betonárnu existuje plánovací kalendář, pomocí kterého lze snadno a rychle zjistit, která betonárna má v požadovaném období volné výrobní kapacity a kdy a kde lze objednávku zákazníka realizovat. Díky evidenci objednávek lze následně efektivně plánovat nákup materiálu a velmi snadno a rychle vygenerovat nezbytné výrobní příkazy.
Integrace s různými technologickými systémy pro výrobu betonu je zajištěna přes nezávislé rozhraní IConcretePlant umožňující těsnou komunikaci s těmito systémy přes speciální drivery. Komunikace s těmito systémy má jednotnou podobu – obsluha nemusí řešit nějaké rozdíly v ovládání.
Pro všechny produkty (betony, malty, směsi, služby) existují prodejní ceníky, které mohou obsahovat různé cenové hladiny, případně ceny v různých měnách.
Doklady smluv slouží k podchycení speciálních cen za poskytnuté služby a produkty, které se liší od ceníkových cen. Mohou obsahovat také další smluvní podmínky, například časovou platnost. Různé ceny mohou platit pro různé betonárny. více
Rámcové a projektové smlouvy jsou součástí obchodní nadstavby, která zahrnuje také automatické vyhodnocování kreditu jednotlivých zákazníků, respektování pravidel pro okamžité přerušení dodávek neplatičům a finální fakturaci, nebo vyúčtování pokladním dokladem.
Obsazování kapacit kalendáře betonárny je postaveno na definici výrobní kapacity betonárny a pracnosti vyráběné produkce. Každá betonárna má definovánu průměrnou denní produkční kapacitu, která je vyjádřena v m3 běžného betonu, který je schopna vyrobit. více
Kalendář zobrazuje využití kapacity vybrané betonárny nebo skupiny betonáren v zadaném období. Každý plán výroby objednaného betonu má nastaven konkrétní stav plánování – předběžný, potvrzený, nebo zrušený. Tento stav určuje, co se s plánem může dělat – například potvrzený plán nelze měnit. více
Objednávky jsou nezbytným podkladem pro plánování vytížení zdrojů – kapacity betonárny i techniky. Do kalendářů jednotlivých betonáren je zapisováno požadované množství produkce vycházející z položek objednávky. více
Doklady výrobních příkazů představují jednu výrobní dávku, která má být namíchána a převezena konkrétním autem k zákazníkovi. Obsahují identifikaci požadovaného betonu a recepturu. Při předání výrobního příkazu do výroby se kontroluje Kredit zákazníka a případný Stop stav. více
Každá betonárna může mít nastaven konkrétní sklad materiálů. Systém poskytuje uživateli přehled budoucích požadavků na výrobní materiály ve zvoleném období. Tyto požadavky se zjišťují na základě plánované realizace všech objednávek v jednotlivých betonárkách (3K = Kolik, Kde, Kdy). Do přehledu jsou započítávány zaplánované požadavky na výrobu betonů v jednotlivých dnech, aktuální skladové zásoby vystavené objednávky na konkrétní výrobní materiály. více
Úhrady mohou být realizovány různými způsoby:
V případě dodávek na základě složené zálohy lze vystavit zúčtovací pokladní doklad. více
Na základě požadavků objednávek na techniku a profesi vybírá obsluha z množiny dostupných zdrojů příslušnou techniku a pracovníka a rezervuje je na vybraný čas pro realizaci objednávky. Systém hlídá, aby jeden zdroj nebyl zaplánován na stejný čas na více akcí. více
Systém poskytuje různé reporty, které mohou být doplněny o specifické požadavky zákazníka:
Speciální aplikace běžící na mobilních telefonech umožňuje oprávněným uživatelům získat kdykoliv jednoduchý přehled zvolených technicko-ekonomických ukazatelů. více