EPASS
s.r.o.
PODNIKOVÉ INFORMAČNÍ SYSTÉMY PRO KAŽDÉHO
Vítejte v dokladovém světě ERP EPASS. Využijte možnosti dokladového systému pro modelování firemních obchodních a výrobních procesů. Postupy zpracování vašich agendy nastavíme podle vašich požadavků a to bez programování, pouze s využitím konfiguračních nástrojů systému.
ERP EPASS lze charakterizovat jako důsledně dokladový systém. Modul obsahuje nástroje pro vytváření a správu dokladů. Systém umožňuje pro každý typ dokladu vydefinovat libovolné množství knih – číselných řad. Každá kniha může mít vlastní nastavení, které určuje chování dokladů, zařazených do dané knihy. Prostřednictvím položkových vazeb dokladů lze modelovat firemní obchodní a výrobní procesy a usnadnit si vytváření dokladů přenosem údajů z výchozího do následujícího bodu procesu.
Jedná se o dvoustupňové členění podle uživatelsky definovatelných typů a knih. Klasickými typy dokladů jsou například Poptávky, Nabídky, Smlouvy, Objednávky, Dodací listy, Výrobní příkazy, Skladové doklady. Počet a charakter dokladových typů není omezen. Pro každý typ je možno definovat libovolný počet knih (číselných řad) dokladů.
Kniha dokladů a její nastavení určuje vzhled i chování dokladů v knize. Na knize se nastavují vlastnosti dokladů:
Na knize se nastavují vlastnosti a způsob práce s položkami:
Funkce na kontrolu nespolehliSeznam položek dokladů je pohled na položky nikoliv optikou nadřazeného dokladu, ale přímo jako na množinu položek všech dokladů zvolené knihy. Umožňuje uživateli získat informace sumačně za konkrétní produkt, a to podle zvolených podmínek (knihy dokladů, partnera, období, stavu dokladů, parametrů klasifikátoru).
Příklady:
Pomocí vazeb dokladů lze vytvářet a sledovat celý řetěz obchodních dokladů – např. od poptávky zákazníka přes objednávku, zajištění dodávky (objednávka – dodací list, skladová výdejka) až po vlastní dodávku a fakturaci. Z kteréhokoli dokladu v řetězci je možné exportem vytvářet navazující doklady. Tyto vazby jsou kompletně uživatelsky nastavitelné. Na vazbě lze určit, jaké údaje se budou přebírat ze zdrojového do odvozeného dokladu:
Dále se přebírají položky dokladu a na nich volitelně následující údaje:
Vazby mezi doklady zprostředkované položkami dokladu jsou typu M:N, což znamená, že například z jedné objednávky od zákazníka lze vytvořit více objednávek na různé dodavatele, nebo naopak zboží z objednávek od různých zákazníků lze objednat u dodavatele pomocí jediné společné objednávky. V každém dokladu je sledováno plnění každé jednotlivé položky. Sledování položek, jejich plnění a průběh jednotlivými doklady je usnadněno grafickým zobrazením.
Uživatelské stavy položek a dokladů mohou být automaticky nastavovány na základě určeného plnění, tedy vazbou vniklou v řetězci dokladů (např. zboží dodáno, vyfakturováno apod.). Definují se podle potřeb uživatele.
Každý doklad se nachází v některém ze systémových stavů dokladů – rozpracovaný, uzamčený proti editaci, uzavřený, zrušený. Nově vytvořený doklad je automaticky ve stavu rozpracovaný, po vyplnění potřebných údajů ho uživatel převede do stavu uzavřený. Zrušené doklady zůstávají v systému a je možné je převést zpět do rozpracovaného stavu. Přechody mezi stavy je možno provádět i hromadně nad seznamem dokladů.
Doklady lze sdružovat do obchodních případů. Obchodní případ je objekt, zastřešující libovolný, uživatelem definovaný soubor dokladů, patřících do nějakého projektu / zakázky. V rámci obchodního případu lze na základě údajů obsažených v dokladech sledovat stav fakturace, úhrad nebo celkové náklady a výnosy na zakázku a jejich poměr.
Finanční doklady jsou nedílnou součástí dokladového systému ERP EPASS®. Vzhledem ke svému zaměření evidují navíc tyto údaje: