Synchronizace s Google kalendářem
Modul ERP EPASS® Organizér umožňuje uživatelům mimo jiné zadávat/evidovat tzv. plánované události, na které se ukládají odkazy do EPASS kalendáře. K těmto plánovaným událostem lze vázat více účastníků (uživatelé EPASS), kteří se naplánované události mají účastnit, každý účastník má svůj záznam v EPASS kalendáři.
Události lze zakládat/modifikovat z prostředí aplikace EPASS nebo přes webové rozhraní EPASS, které je součástí funkcionalit dostupných v EPASS WEB Portalu.
Příklad zadání plánované události obsahující tři účastníky:
Přes webové rozhraní je stejná událost zobrazena takto:
V současné době stále více lidí používá plánovací nástroje od společnosti Google, které jsou dostupné na různých platformách: web prohlížeč nebo speciální aplikace dostupná na platformě operačního systému ANDROID či IOS (mobilní telefony a tablety). Výhodou je jejich snadné použití a online uložení, aktuální data jsou k dispozici všude kde je internetové připojení.
Aby uživatelé EPASS nemuseli své plánované aktivity týkající pracovních aktivit zadávat do dvou systémů, vytvořili jsme synchronizační funkce umožňující uživateli zadávat či modifikovat své aktivitu v EPASS nebo Google kalendáři.
Synchronizační funkce jsou obousměrné, nezáleží v kterém systému byla událost vytvořena či zmodifikována, veškeré nové změny jsou vždy přeneseny do druhého systému. Předmětem synchronizace jsou všechny informace zadávané na plánované události (téma, popis, účastníci, upozornění, apod.).
Důležité pro synchronizaci účastníků je, aby EPASS uživatelé měli uloženy ve svých kontaktech emailová spojení do Gmailu. Jejich emailová adresa v Gmailu slouží pro Google jako jednoznačná identifikace osoby.
Synchronizace se provádí mezi EPASS a nastaveným Google kalendářem. Synchronizace může být řízena ručně uživatelem na vyžádání, může být spouštěna automaticky jako samostatný proces běžící na pozadí spuštěného EPASSu, nebo může být prováděn zcela automaticky pomocí speciální windows služby, běžící na nějakém aplikačním serveru.