EPASS
s.r.o.
PODNIKOVÉ INFORMAČNÍ SYSTÉMY PRO KAŽDÉHO
Vedení agendy DPH v ERP EPASS umožňuje včasné a bezchybné odesílání předepsaných formulářů finančnímu úřadu. Vychází z prvotní evidence daňových dokladů a je nezávislé na stavu jejich zaúčtování. Nabízí řadu přehledných kontrolních evidencí a hlídá aktuálnost vygenerovaných formulářů při změnách obsahu originálních daňových dokladů. Obsahuje podporu pro vypořádání s nespolehlivými plátci DPH.
Zpracování DPH přiznání vychází z prvotní evidence daňových dokladů a není závislé na zaúčtování těchto dokladů. Způsob výpočtu DPH lze nastavit pro jednotlivé knihy daňových dokladů:
Nastavení zaokrouhlování DPH a celkové částky dokladu je umožněno podle platné legislativy.
Program automaticky generuje a připravuje k odeslání standardní předepsané DPH formuláře:
Program sám detekuje případné změny v prvotní evidenci dokladů a hlídá, zda není nutné přegenerovat Kontrolní hlášení DPH. Pro kontrolu úplnosti a správnosti evidence DPH jsou k dispozici kontrolní výstupy:
Do ERP EPASS® byla doplněna podpora usnadňující uživateli řešit případy, kdy se musí vypořádat s fakturou od nespolehlivého plátce. Toto vypořádání je v souladu s metodickými pokyny generálního finančního ředitelství.
Je-li partner na dokladu (došlé faktuře) detekován jako nespolehlivý plátce DPH (viz níže popis kontrolní funkce), může uživatel jednoduše přímo z dokladu faktury došlé spustit novou funkci Snížit částku dokladu k úhradě o DPH pomocí interního dokladu. Tato funkce automaticky provede následující operace:
Následně uživatel interní doklad obsahující partnera FÚ zahrne do příkazu k úhradě, čímž bude DPH uhrazeno Finančnímu úřadu.
Funkce na kontrolu nespolehlivého plátce může být také zapojena na příkazu k úhradě:
Funkce automaticky zkontroluje zadaného partnera, zda není označen jako “Nespolehlivý plátce DPH” a zkontroluje vybraný bankovní účet (zda jde o registrovaný účet pro ekonomickou činnost). Funkcionalita obsahuje tato nastavení:
Všechna varování jsou vždy zapisována do EPASS logu. Pokud uživatel rozhodne o uzavření dokladu bez ohledu na spolehlivost-nespolehlivost zadaného partnera, bude možné v historii dokladu dohledat zda měl dostatek informací.
Každá společnost si může sama rozhodnout o restriktivnosti zjištěných skutečností (pouze varovat nebo zakázat uzavřít příslušný doklad).